2019-2020 навчальний рік

Онлайн майстер-клас ,,Використання мультимедійних засобів навчання в освітньому процесі’’

16 червня 2020 року кабінетом фізики РОІППО на платформі Google Мееt організовано проведення онлайн майстер-класу для працівників районних (міських) методичних служб, відповідальних за викладання фізики та астрономії.

Майстер-клас з теми ,,Використання мультимедійних засобів навчання в освітньому процесі’’ провела Лауреат фінального етапу Всеукраїнського конкурсу ,,Учитель року – 2018’’ в номінації ,,Фізика’’ Сидорчик Катерина Михайлівна,заступник директора та вчитель фізики Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1. Читати далі...


Оnline-методичне об'єднання для вчителів хімії та біології Вараської ОТГ на тему: "Освітній процес та завершення 2019-2020 навчального року в умовах карантину"

18-19 травня 2020 року відбулося online-методичне об'єднання для вчителів хімії та біології Вараської ОТГ на тему: "Освітній процес та завершення 2019-2020 навчального року в умовах карантину".

Зустріч відбулася з використанням сервісу Google Meet. До роботи методичного об'єднання долучилися 9 вчителів хімії та 15 вчителів біології.

У ході зустрічі методист методичного кабінету Ніна Денисюк спільно із вчителями міста розглянули наступні питання: Читати далі...


Онлайн-семінар для вчителів географії Вараської ОТГ ’’Сучасний інструментарій компетентністо орієнтованого навчання’’

14 травня 2020 року проведено онлайн-семінар для вчителів географії Вараської ОТГ ’’Сучасний інструментарій компетентністо орієнтованого навчання’’ відповідно до планів РОІППО та методичного кабінету закладів освіти м. Вараш.

Семінар відкрив Юрій Лис, методист РОІППО, який розкрив питання компетентнісно орієнтованого навчання географії та відмітив, що сучасний вчитель повинен бути коучем, фасилікатором, та координатором, який уміє зацікавити учня, мотивувати його навчальну діяльність, розвивати критичне мислення, а також наголосив на використанні технологій дистанційного навчання. Читати далі...


Засідання методичного об’єднання вчителів математики закладів загальної середньої освіти Вараської ОТГ у online-режимі

28 квітня 2020 року уonline-режимі проведено чергове засідання методичного об’єднання вчителів математики закладів загальної середньої освіти Вараської ОТГ з теми ’’Форми і методи організації освітнього процесу з математики в умовах карантину’’. Зустріч відбулася з використанням сервісу ZOOM для відеоконференцій та відеоуроків. До роботи методичного об’єднання долучилися 13 вчителів.

Методист методичного кабінету Тетяна Марчук зазначила, що наразі ми вчимося навчати і вчитися в нових умовах: дистанційно. Це зовсім новий досвід для вчителів, учнів та їх батьків. Усім доводиться швидко опановувати нові технології дистанційного навчання. Актуальні питання, які на сьогодні турбують освітян, було розглянуто на online-засіданні, зокрема: щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину, щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019/2020 навчального року. Читати далі...


Семінар-практикум шкільних бібліотекарів "Сучасний простір шкільної бібліотеки - фактор розвитку особистості"

Робота шкільної бібліотеки багатогранна. Якщо раніше бібліотека була "аптекою душі", то у ХХІст.- центр інформації. Так, 5 березня відбувся міський семінар-практикум шкільних бібліотекарів "Сучасний простір шкільної бібліотеки - фактор розвитку особистості" на базі Вараської ЗОШ №2.

В ході брейнстормінгу бібліотекарі розглянули теоретичні та практичні аспекти щодо створення комфортних умов і впровадження інноваційних форм роботи з користувачами, визначили найбільш ефективні шляхи оновлення бібліотеки Нової української школи.Яскравою, змістовною і цікавою була експрес-подорож сучасними бібліотеками світу. Читати далі...


Семінар-практикум «Компетентнісно зорієнтоване навчання на уроках біології і екології»

13 лютого 2020 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№3 відбувся міський семінар-практикум для вчителів біології і екології на тему: «Компетентнісно зорієнтоване навчання на уроках біології і екології». У ході проведення заходу методист міського методичного кабінету Ніна Денисюк надала експрес-інформацію про підсумки ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології та екології у 2019-2020 н.р., про участь учнів у Малій академії наук, а також участь у природничих конкурсах. Членами журі ІІІ етапу відповідних олімпіад – Валентиною Веремчук та Галиною Радзевелюк було проаналізовано завдання теоретичного і практичного турів, які виявились найбільш складними для здобувачів знань.Окрім того, було розглянуто питання підготовки вчителя та учня до виконання завдань ЗНО з біології. Особливий акцент було поставлено на психометричну характеристику завдань сертифікаційної роботи з біології 2019 року. Спільно з педагогами було проаналізовано завдання за рівнем складності для учасників тестування 2019 року, зроблено відповідні висновки для ефективної підготовки здобувачів знань. Учасники семінару ознайомилися із загальною характеристикою сертифікаційної роботи ЗНО з біології 2020 року: новою Програмою ЗНО, яка є чинною для складання ЗНО з 2020 року, розподілом тем за розділами, типами компетентнісних завдань та часом виконання роботи, який дещо збільшився. Читати далі...


ВІДБУЛОСЬ ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

4 лютого 2020 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №3 відбулося засідання методичного об’єднання вчителів трудового навчання та технологій на тему «Професійне зростання та підвищення фахової компетентності педагогічних працівників освітньої галузі «Технології».

Під час методичного дайджесту «Новий рік - нові перспективи, завдання та їх вирішення» проведено огляд нового Закону «Про повну загальну середню освіту», обговорено новий порядок пiдвищення квалiфiкацiї та професiйної майстерностi педагогiчних працiвникiв. Методист методичного кабінету З.Тобольська звернула увагу присутніх на організацію підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2020 році та презентувала національну онлайн-платформу з цифрової грамотності для вчителів. Також на методичній зустрічі проаналізовано результативність участі учнів закладів освіти міста Вараш та села Заболоття в ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з обслуговуючих та технічних видів праці; розглянуто та обговорено банк ідей щодо здійснення проектно-технологічної діяльності на уроках трудового навчання; створено творчу групу щодо організації проведення обласного семінару –практикуму на базі закладів освіти міста.

За результатами зустрічі учасники обмінялися думками, отримали відповіді на питання та рекомендації щодо подальшої роботи.

Матеріали засідання тут


Семінар-практикум для вчителів біології та географії Володимиреччини та м.Вараш з теми «Компетентнісна освіта: завдання, оцінювання, освітні вимірювання».

31 січня 2020 року на базі Володимирецького районного колегіуму відбувся семінар-практикум з теми «Компетентнісна освіта: завдання, оцінювання, освітні вимірювання».

У заході взяли участь понад 100 учителів біології та географії закладів загальної середньої освіти Володимирецького району та міста Вараш. Руслан Шаламов, кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України, висвітлив питання впровадження Державного стандарту природничої освіти, сутності компетентнісно зорієнтованого підходу в сучасній освіті та продемонстрував методики його реалізації в навчанні біології та географії. Методисти кабінету природничих предметів РОІППО Раїса Шагієва та Юрій Лис, розкрили зміст упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес, формування готовності педагогів до реалізації основних положень Концепції Нової української школи.

/Files/images/denisyuk/semnar_2019/IMG_6793.JPG /Files/images/denisyuk/semnar_2019/84533145_632871957525079_7705034121998761984_n.jpg


Засідання школи математичних порад

13 січня 2020 року на базі Вараської гімназії комунальною установою «Кузнецовський міський методичний кабінет закладів освіти» було проведено спільне засідання міського методичного об’єднання вчителів математики та школи математичних порад у формі «круглого столу».

У ході роботи методистом Тетяною Марчук надано експрес-інформацію про підсумки ІІ етапу та участь у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики у 2019-2020 н.р., про участь учнів у Малій академії наук, математичних конкурсах, про підготовку до ЗНО з математики, про особливості підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Читати далі...

Навчальний семінар для вчителів зарубіжної літератури

З метою ознайомлення педагогічних працівників із можливостями програмних засобів, онлайн середовищ та конструкторів щодо створення навчальних, демонстраційних і дидактичних матеріалів 27 грудня 2019 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 було проведено навчальний семінар для вчителів зарубіжної літератури на тему «Інноваційні технології - крок до розвитку творчих здібностей здобувачів освіти на уроках зарубіжної літератури».

Зоряна Тобольська, методист міського методичного кабінету, привітала учасників зустрічі з прийдешніми святами.

Для емоційного перезавантаження працювала майстерка помічників Діда Мороза.

Під час IT-WORKSHOP «Використання інтернет сервісів для формування та розвитку компетентностей здобувачів освіти на уроках зарубіжної літератури», методист окреслила актуальні проблеми та необхідність у самовдосконаленні педагогів щодо використання в навчально-виховному процесі інфомаційно-цифрових технологій, навчала використовувати сучасні інтернет сервіси на уроках зарубіжної літератури за допомогою яких можна вдосконалити організацію навчального процесу, зокрема, застосування віртуальної дошки Padlet, сервісу для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів LearningApps.org, генератора ребусів Rebus 1.com, інструментів для створення хмарин слів (Word pro) та онлайн опитувань (Classtime та Googlе форм).

Також були опрацьовані матеріали щодо здійснення підвищення кваліфікації педагогічними працівниками у 2020 році, їх участі в міському етапі «Ярмарку педагогічної творчості» та конкурсі-захисті учнівських науково-дослідницьких робіт членів МАН.

Слухачі семінару-тренінгу у дружньому колі обмінялися своїми враженнями, емоціями від результативної роботи та цікавого спілкування.

/Files/images/tobolska/olmpada_2019/80700652_786486285196743_1498664718372438016_n.jpg /Files/images/tobolska/olmpada_2019/80297258_777721462705539_4089775830434054144_n.jpg


Семінар-практикум вчителів географії

Успіх на уроці вчителя - це знання учнів. Семінар-практикум вчителів географії, який відбувся 12 листопада, спрямований на розвиток особистості і визначає готовність педагогів змінюватися, відмовлятися від стереотипів.

У ході семінару педагоги виконували інтерактивні вправи і навчалися, ділились власним досвідом та власними думками, занурювалась в атмосферу творчості, змагання та задоволення. Учасники заходу розширили і систематизували знання з метою забезпечення результативності учнів на уроці шляхом використання сучасних, ефективних методів, прийомів роботи.

Відзначимо проведення майстер-класу педагогами Л.Колодій (ЗОШ 1), Л.Рутберг (ЗОШ 3) та методистом Я.Горегляд щодо використання, створення інтерактивних ігрових вправ ( Storytelling) та мультимедійних за допомогою Інтернет-сервісівLearningApps.org, Plickers.

Безперечно, кожен з вчителів піднявся на одну сходинку вище у своїй педагогічний майстерності. Учасники відзначили їх актуальність, доцільність та практичну значимість для подальшого використання на уроках.

/Files/images/goreglyad/201909/ГЕОГ-СЕМ.jpg /Files/images/goreglyad/201909/ГЕОГ-СЕМІН.jpg


Навчальний семінар для вчителів освітньої галузі «Технології»

У наш час інформаційно-цифрових технології та онлайн сервіси набувають все більшого значення у професійній діяльності педагога. Адже за допомогою хмарних технологій можна використовувати нові форми проведення уроків (онлайн-уроки, вебінари, практичні заняття тощо), переглядати відео- та аудіофайли прямо з Інтернету (без додаткового завантаження на комп’ютер); організовувати спілкування (проведення тренінгів, круглих столів, спільної роботи над проектами тощо); створювати дидактичні засоби навчального призначення.

З метою ознайомлення педагогічних працівників із можливостями програмних засобів, онлайн середовищ та конструкторів щодо створення навчальних, демонстраційних і дидактичних матеріалів 08 листопада 2019 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 було проведено навчальний семінар для вчителів освітньої галузі «Технології» на тему «Роль вчителя у підвищенні рівня якості сучасного уроку трудового навчання засобами інформаційно-цифрових технологій». Читати далі...


Семінар-практикум вчителів фізики "Підвищення професійної компетентності педагога – ефективний засіб удосконалення освітнього процесу"

Головний тренд у сучасній освіті — це зміна людей, які починають працювати вчителями, і зміна ролей, які вони виконують в освіті. Сьогодні передусім важливо володіти так званими soft skills — вмінням працювати в команді, вирішувати проблеми і знаходити творчі рішення.

Завдання вчителя — не просто передавати знання, а бути фасилітатором, модератором, помічником, щоб навчити дітей самостійно здобувати інформацію. Якщо раніше вчитель був єдиним джерелом інформації, то зараз має організувати навчальний процес так, щоб діти самі пізнавали світ. Він, як і раніше, залишається лідером освітнього процесу, але стає невидимим організатором.

З метою вдосконалення професійної майстерності педагогів 06 листопада 2019 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 було проведено семінар-практикум вчителів фізики Вараської ОТГ з теми «Підвищення професійної компетентності педагога – ефективний засіб удосконалення освітнього процесу». Читати далі...


Семінар-тренінг вчителів основ здоров’я та основ медичних знань

29 жовтня 2019 року на базі Вараської гімназії відбувся міський семінар-тренінг вчителів основ здоров’я та основ медичних знань з теми «Підвищення професійної компетентності педагога в умовах Нової української школи». У ході семінару-тренінгу методист міського методичного кабінету Ніна Денисюк ознайомила педагогів із сучасними вимогами до професійних й особистісних якостей педагога та новими ролями вчителя в організації навчання в умовах Нової української школи. Учасники семінару, працюючи у групах, активно опрацьовували професійні ролі сучасного вчителя. Читати далі...


Семінар-практикум вчителів математики Вараської ОТГ

Не так важливо вчити дітей,

як важливо створити ситуацію,

в якій дитина просто могла б вчитися сама,

і робила це із задоволенням.

Карл Роджерс

28 жовтня 2019 року на базі Вараської гімназії відбувся міський семінар-практикум вчителів математики з теми «Сучасний компетентнісно зорієнтований підхід до навчання математики в контексті Нової української школи». У ході проведення заходу методист міського методичного кабінету Тетяна Марчук ознайомила вчителів з особливостями нових професійних ролей вчителя, завданнями, які покладаються на сучасного педагога; особливостями проведення ЗНО з математики. Читати далі ...


Творче використання педагогічних ідей В.Сухомлинського в практиці роботи бібліотекаря закладу загальної середньої освіти

У свій святковий день, шкільні бібліотекарі зібрались на семінар «Творче використання педагогічних ідей В.Сухомлинського в практиці роботи бібліотекаря закладу загальної середньої освіти». Адже Василь Сухомлинський належить до плеяди славетних вітчизняних педагогів, якими пишається Україна.У ході роботи заходу презентувала шкільним бібліотекарям цікаві моменти життя та літературну спадщину видатного педагога. С.Беднарська (ЗОШ 4), Л.Шум'янко (ЗОШ 2), учасники XXVI Всеукраїнських педагогічних читань, розповіли про зміст заходу, поділись досвідом використання спадщини В.Сухомлинського у бібліотечному просторі, О.Шокун (НВК 10) презентувала "Азбуку моралі" відомого педагога, поета, письменника та мудрого учителя.Варто відзначити, що під час проведення тренінгу майстерно й цікаво бібліотекарі генерували ідеї В. Сухомлинського, обмінювались своїми думками, ідеями, пропозиціями та переконалися, що ідеї педагога неповторні, його приклад надає сил, підносить дух, заставляє діяти.

Захід проходив цікаво та пізнавально, в усіх був чудовий настрій, посмішки та заряд позитивних емоцій.

/Files/images/goreglyad/201909/72153529_529526047859671_3213514034313691136_n.jpg/Files/images/goreglyad/201909/71062735_529526537859622_3216380800429719552_n.jpg/Files/images/goreglyad/201909/72260966_529526434526299_8245175011644538880_n (1).jpg


Вараські освітяни – учасники Міжнародної конференції

26-27 вересня 2019 року Київський університет імені Бориса Грінченка приймав поважних гостей і партнерів – учасників Міжнародної конференції "Нові педагогічні підходи в STEAM освіті", яка відбулась за проектом "Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання" (MoPED) програми ЄС Еразмус+КА2: проекти співпраці задля розвитку інновацій та обміну успішними практиками – Розвиток потенціалу вищої освіти.

Учасниками конференції були викладачі усіх університетів-партнерів проекту з України, Іспанії, Польщі, Кіпру. У конференції взяли участь і освітяни м.Вараш: методисти міського методичного кабінету Яна Горегляд та Тетяна Марчук, заступник директора Ваараської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Людмила Бондар, вчитель Вараської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Наталія Лесь. Читати далі...


Засідання методичної ради

05 вересня 2019 року працівниками міського методичного кабінету було проведено засідання методичної ради. На порядку денному були такі питання: Читати далі...


Серпневі секційні студії

27-29 серпня 2019 року на базі закладів загальної середньої освіти міста відбулися серпневі секційні студії вчителів-предметників. В ході методичних заходів проаналізовано роботу та досягнуті результати за 2018/2019навчальний рік.

Педагоги проаналізували причини та обставини, які впливають на результативність ЗНО, олімпіад, турнірів, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. А також розглянули питання програмно-методичного забезпечення освітнього процесу в 2019/2020 навчальному році, ведення ділової документації з навчальних дисциплін, ознайомились зі змістом і вимогами оновлених навчальних програм. Методисти міського методичного кабінету ознайомили вчителів з особливостями організації навчально-виховного процесу з усіх навчальних предметів у 2019-2020 н.р.

Приємною подією на всіх секційних засіданнях були хвилини вдячності педагогам за наполегливу працю, за сприяння розвитку учнівської творчості та значний внесок у підготовку переможців обласних етапів Всеукраїнських олімпіад, конкурсів, турнірів.

Подяками управління освіти і науки Рівненської ОДА було нагороджено вчителів, учні яких досягли високих результатів у минулому навчальному році.

Подяками комунальної установи "Кузнецовський міський методичний кабінет закладів освіти" за сумлінну працю, творчий пошук, пропагування кращих ідей математичної освіти нагороджено учасників обласного вебінару "Формування предметних та ключових компетентностей в умовах реалізації діяльгнісного підходу до навчання математики в освітніх закладах м.Вараш": Наталію Парипу - вчителя математики ЗОШ №3, Тетяну Кущик - вчителя математики Вараської ЗОШ №4, Людмилу Вороновську - вчителя математики Вараської гімназії.



2018-2019 навчальний рік

Вчителі математики м.Вараш - учасники обласного вебінару

13 червня 2019 року на базі Рівненського ОІППО було проведено обласний вебінар для методистів районних, міських методичних кабінетів, працівників методичних служб ОТГ, які здійснюють методичний супровід навчання математики, з теми «Формування ключових та предметних компетентностей у процесі реалізації діяльнісного підходу до навчання математики» (з досвіду роботи закладів освіти м.Вараш).

Мета заходу: спрямувати освітню діяльність педагогічних працівників на формування в учнів ключових та предметних компетентностей у процесі реалізації діяльнісного підходу до навчання математики відповідно до Концепції «Нова українська школа». Читати далі


Підготовка вчителів ІНФОРМАТИЧНОЇ освітньої галузі

29 травня 2019 року з метою підготовки вчителів ІНФОРМАТИЧНОЇ освітньої галузі, які навчатимуть учнів других класів у 2019-2020 навчальному році для роботи в умовах Нової української школи на базі Вараської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 був проведений локальний семінар-тренінг з теми «Особливості реалізації галузі «Інформатична» в умовах упровадження Державного стандарту початкової освіти». Читати далі


Семінар-тренінг із теми «Особливості реалізації освітньої галузі «Мистецтво»

На виконання наказу РОІППО від 08.04.2019№63 «Про організаційні питання щодо підготовки вчителів предметів мистецької освітньої галузі, які навчатимуть учнів 1-х класів у 2019-2020 н.р., для роботи в умовах Нової української школи» та наказу міського методичного кабінету від 02.05.2019 №19 15 травня 2019 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 пройшов міський семінар-тренінг із теми «Особливості реалізації освітньої галузі «Мистецтво» в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової освіти». Читати далі


Семінар-практикум вчителів історії, правознавства, громадянської освіти

Міський семінар-практикум вчителів історії, правознавства, громадянської освіти, який відбувся 16 травня «Інноваційне освітнє середовище–фактор розвитку особистості» за трьома модулями: теоретично-інтерактивний, практично-рефлексивний та екскурсійний, був особливий, спрямований на усвідомлення необхідності розвитку мобільності, компетентності вчителя в освітньому процесі.

Під час педагогічного рефреймінгу з використанням інтерактивних вправ учасники розкрили сучасні ролі вчителя, обговорили до якого життя повинна готувати учнів українська школа згідно «сучасної освітньої парадигми» та опрацювали інноваційні форми і методи зацікавлення учнів своїм предметом і темою: storytelling, book slam, learningApps, які розвивають інтелектуальну гнучкість, мислення, пізнавальні мотиви. Читати далі


Cемінар-тренінг із теми «Використання соціальних сервісів Web 2.0 у освітньому процесі з іноземної мови»

Сьогодні всі сфери людської діяльності, у тому числі й освіта, стрімко розвиваються за рахунок впровадження різних інновацій. Людині в цій ситуації необхідно бути готовим, не тільки до впровадження цих інновацій, а і безпосереднього творення інноваційних процесів.

В епоху інформатизації суспільства, кожен педагог повинен чітко усвідомити, що комп’ютер та периферійне обладнання є основними інструментами в його професійній діяльності. Адже, сьогодні кваліфікований фахівець повинен вміти серед широкого кола програмних засобів відшукати такий програмний засіб, який досить швидко та ефективно допоможе отримати потрібний результат. Тому використання комп'ютера та цифрових ресурсів у процесі вивчення іноземної мови є одним із напрямів методичної роботи з даною категорією вчителів.

11 квітня на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІст. №1 відбувся семінар-тренінг для вчителів іноземної мови із теми «Використання соціальних сервісів Web 2.0 у освітньому процесі з іноземної мови». Читати далі


Семінар-тренінг з теми "Використання технологій Web 2.0 у педагогічній діяльності вчителів фізики і хімії"

Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися не зупиняючись.

Під таким девізом 4 квітня 2019 року для вчителів фізики і хімії м.Вараш та с.Заболоття проведено на базі Вараської загальноосвітньої школи № 1 семінар – тренінг з теми «Використання технологій Web 2.0 у педагогічній діяльності вчителів фізики і хімії». Захід проводили тренери: Оксана Тимощук та Оксана Горницька – методисти кабінету інформаційно-комунікаційних технологій Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, методисти комунальної установи «Кузнецовський міський методичний кабінет закладів освіти» Тетяна Марчук та Ніна Денисюк. Читати далі


Зустріч вчителів англійської мови з представниками Міжнародного освітньо-методичного центру Dinternal Education

2 квітня 2019 року у рамках проведення Pearson Days у Рівненській області на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 відбувся методичний семінар «The golden 7: planning a perfect lesson. Системний підхід до планування збалансованих та змістовних уроків англійської мови, спрямованих на максимальне залучення учнів та забезпечення високого рівня продуктивних навичок».

Захід було організовано для вчителів англійської мови ОТГ міста Вараш та Володимирецького району з метою впровадження інноваційних освітніх технологій та поширення міжнародного досвіду у сфері навчання англійської мови у середній школі. Участь у заході була безкоштовною.

Про нові тенденції та ефективні засоби у сфері методики викладанняанглійської мови розповіла старший методист Міжнародного освітньо-методичного центру Dinternal Education; викладач англійської мови (кваліфікації ІCELT); сертифікований екзаменатор міжнародних мовних екзаменів Pearson Test of English Олена Міходуй. Читати далі


Міське методичне об’єднання вчителів української мови та літератури

27.03.2019 на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 відбулось засідання міського методичного об’єднання вчителів української мови та літератури із теми “Формування у школярів життєвих компетентностей у процесі навчання української мови та літератури». У засіданні взяли участь 37 педагогів шкіл міста та с.Заболоття. В ході засідання вчителі мали змогу ознайомитись із основними життєвими компетентностями та особливостями їх використання на уроках української словесності, розглянули цікаві методи і прийоми навчання, зробили огляд фахової літератури та періодики. Виробили методичні рекомендації за темою засідання.


Міське методичне об’єднання вчителів мистецьких дисциплін

28.03.2019 на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 пройшло засідання міського методичного об’єднання вчителів мистецьких дисциплін із теми “Сутність художньо-педагогічних технологій та специфіка їх використання на уроках предметів освітньої галузі «Мистецтво». У засіданні взяли участь 11 педагогів предметів мистецьких дисциплін навчальних закладів міста та с.Заболоття. В ході засідання педагоги обговорили особливості художньо-педагогічних технологій та специфіку їх використання на уроках мистецтва, познайомились із техніками малювання кавою, технікою карвінг, технологією створення лепбуків, виконавши практичні завдання. Педагоги спільно виробили рекомендації за темою засідання.


Workshop для вчителів інформатики

19 березня 2019 року у Вараській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1 відбувся workshop «Навчання майбутнього: освітня робототехніка як інструмент реалізації STEМ – освіти». Учасниками заходу були вчителі інформатики м.Вараш та с.Заболоття, керівник гуртка технічного моделювання Будинку дитячої та юнацької творчості. Технологія Workshop передбачає, що учасники, використовуючи власний досвід та знання, а також інші джерела інформації, опановують нові знання та навички в процесі динамічної групової роботи. Читати далі


Семінар-тренінг для вихователів груп подовженого дня.

01.03.2019 на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 пройшов семінар-тренінг для вихователів ГПД. В рамках методичного заходу педагоги груп подовженого дня переглянули відкритий перегляд виховного заходу «Подорож в країну Ввічливості та доброти», який презентувала Лариса Корсун. Читати далі


Семінар-практикум вчителів біології і екології з теми «Реалізація інформаційно-цифровихкомпетентностей на уроках біології і екології в умовах Нової української школи»

Нова́ украї́нська шко́ла передбачає створення школи, де діти будуть навчатися через діяльність, а основна увага спрямована на розвиток компетентностей, а не запам’ятовування фактів.

Особливо сьогодні є актуальним питання підготовки педагогів, які досконало володіють інноваційними педагогічними технологіями, забезпечують високу якість навчання і виховання учнів у закладах загальної середньої освіти. Сучасний учитель, який працює в умовах Нової української школи, має бути здатним застосовувати новітні технології та засоби навчання з метою підвищення ефективності освітнього процесу, зацікавлення дітей, наближення навчального середовища до реального життя.

Результат успішності сьогоднішніх школярів у сучасному інформаційному суспільстві залежить від того, як учитель сформує у них навчально-пізнавальні, інформативні, комунікативні компетенції. Постійне підвищення кваліфікації, вдосконалення професійної майстерності є необхідністю для сучасного педагога. В умовах реформування вітчизняної освіти слід шукати нові підходи до побудови навчальних занять, звернути увагу на удосконалення змісту і форм їх проведення.
21 лютого 2019 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 відбувся міський семінар-практикум вчителів біології і екології з теми «Реалізація інформаційно-цифрових компетентностей на уроках біології і екології в умовах Нової української школи». Читати далі


Cемінар-практикум вчителів української мови та літератури із теми «Підвищення якості мовно-літературної освіти шляхом оновлення форм і методів навчання»

На виконання плану роботи міського методичного кабінету закладів освіти 13.02.2019 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 пройшов міський семінар-практикум вчителів української мови та літератури із теми «Підвищення якості мовно-літературної освіти шляхом оновлення форм і методів навчання». В ході семінару було представлено досвід учителів української мови та літератури школи, урок української літератури із теми «Е.Андієвська «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору представила вчитель О.Мельник, урок української мови із теми «Написання складних прикметників разом і через дефіс» - вчитель О.Босик. За круглим столом учасники семінару обговорили питання за темою семінару, виробили методичні рекомендації.

/Files/images/semnari/022019/IMG_20190213_114801.jpg


/Files/images/semnari/022019/IMG_20190213_115955.jpg /Files/images/semnari/022019/IMG_20190213_124351.jpg


Семінар-практикум вчителів математики з теми «Розвиток інформаційно-цифрових компетентностей вчителя математики в умовах нової української школи»

Дива творять не комп’ютери, а вчителі

Крейг Барретт

Нова́ украї́нська шко́ла передбачає створення школи, де діти будуть навчатися через діяльність, а основна увага спрямована на розвиток компетентностей, а не запам’ятовування фактів. Її метою є створення школи, у якій „буде приємно вчитися“, а також яка „буде виховувати відповідальних, активних і підприємливих громадян“.

Сучасне навчання стає можливим саме завдяки впровадженню комп’ютерних інформаційних технологій у сфері проектування, ІКТ та засобів зв’язку. Розвиток інформаційного суспільства, формує нові вимоги щодо підготовки педагогів. Необхідність дослідження цифрової компетентності вчителів пояснюється, перш за все, інтенсивним розвитком інформаційного суспільства, появою нових ІКТ та їх інтеграцією у всі сфери людської діяльності, оскільки саме вчителі є одними з тих, хто впливає на становлення, розвиток сучасної конкурентоспроможної молоді. Читати далі



Семінар-педагогічний діалог на тему «Конструктор сучасного уроку зарубіжної літератури»

Гарна школа починається з уроку. З уроку починається навчально-виховний процес, уроком він і закінчується. Від нього залежить усе: культура, доброзичливість у взаєминах між учнями, вчителями і батьками. Час вносить корективи в структуру й типологію уроку, в методи і засоби навчання, однак авторитет самого заняття настільки високий і міцний, що не підлягає сумнівам навіть найсміливіших критиків...

Сьогодні, в процесі бурхливого розвитку освіти, у ході запровадження компетентнісно орієнтованого навчання виникає потреба по-новому подивитися на сучасний урок, на його структуру, форми, технології проведення.Саме тому 30 січня на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІст. №1 відбувся семінар-педагогічний діалог на тему «Конструктор сучасного уроку зарубіжної літератури». Читати далі...



Вчителі англійської мови навчались поєднувати традиції та інновації щодо оцінювання навчальної діяльності учнів

/Files/images/tobolska/images.jpg 23 січня на базі Вараської гімназії відбувся міський семінар учителів англійської мови за участю старшого викладача кафедри суспільно-гуманітарної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Кукли В.В. з теми «Сучасні підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках англійської мови в умовах розбудови Нової української школи: педагогічні умови, культура, методи та інструменти». Читати далі


Семінар-тренінг для вчителів англійської мови початкових класів «Інноваційні механізми створення ігрового простору дитинина уроках англійської мови в початкових класах. Конструктор LEGO як освітній ресурс 21 століття»

/Files/images/gruden_2018/DSC00262.JPG А чи знаєте ви, як використовувати LEGO на уроках англійської мови? 20 грудня 2018 року відбувся семінар-тренінг для вчителів англійської мови початкових класів на тему «Інноваційні механізми створення ігрового простору дитинина уроках англійської мови в початкових класах. КонструкторLEGO як освітній ресурс 21 століття», де методист Тобольська Зоряна Миколаївна розкрила нові прийоми та технології навчання за допомогою конструктора LEGO, познайомила присутніх з практичним використанням шести цеглинок LEGO.

Учителі брали активну участь в усіх формах роботи, запропонованих методистом, опановуючи різноманітні прийоми та техніки геймифікації навчального процесу та сучасного підходу до викладання англійської мови на початковому етапі./Files/images/gruden_2018/DSC00260.JPG

Знайомство з шести цеглинками LEGO відбувалось шляхом виконання підготовчих вправ «Спільне коло», «Конвеєр настрою», ігрових вправ-руханок «Хто вище?», «Незвичайний капелюх» та «Акробати», навчальних та творчих вправ «Запам’ятайка», «Відповідаємо цеглинками», складання слів та розповідей за допомогою шести цеглинок «Говоримо і будуємо».

/Files/images/gruden_2018/DSC00261.JPG Отримуючи практичні навички, вчителі на власному досвіді відчули позитивний вплив гри, як системи, методу, інструменту навчання та ключової форми взаємодії педагога і дитини, на розвиток мовлення, мислення, вміння працювати в команді та спілкуватися один з одним.

Програма тренінгу була насиченою, цікавою. Вчителі були вражені тим, як багато можливостей відкривають ігрові матеріали для викладання іноземної мови, а також тому, наскільки цікавими стають ці уроки для дітей. Учасники отримали не тільки знання і навички роботи з LEGO, а й позитивні емоції, що є дуже важливим і необхідним у житті кожної людини.

/Files/images/gruden_2018/DSC00265.JPG

Матеріали заходу:

Презентація .Конструктор ЛЕГО

Лего-система в освітньому просторі початкової школи.



Семінар-тренінг для вчителів хімії

07 грудня відбувся семінар-тренінг для вчителів хімії закладів освіти міста. Семінар передбачав підвищення рівня поінформованості педагогів із проблеми роботи з обдарованими дітьми. Обдаровані особистості складають резерв інтелектуального піднесення будь-якої нації. Обдаровані діти - дуже цінна, але досить тендітна частина нашого суспільства, які в своєму розвитку наражаються на особливий ризик, тому потребують особливої уваги.

В ході семінару було проаналізовано роботу вчителів хімії з обдарованими дітьми, підготовку учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з хімії, а також участь у МАН.
Учасники семінару відчули себе в ролі учнів: розв’язували запропоновані олімпіадні завдання.
В процесі проведення семінару методистом міського методичного кабінету Н.Денисюк для педагогів було проведено тренінг «Роль педагога в посиленні мотиваційного компоненту творчої діяльності обдарованої дитини». Педагоги з’ясували, чим відрізняється «обдарованість» від «здібностей», «таланту» та «геніальності», які особливості (психологічні та соціальні) мають обдаровані діти, визначили типи обдарованості, а також створили модель обдарованої особистості. Окрім того, педагогами були визначені основні форми і методи роботи з обдарованими дітьми різних вікових категорій.
За результатами роботи учасники семінару отримали методичні рекомендації щодо шляхів та напрямків роботи з відповідною категорією школярів на уроках хімії та в позакласній роботі.


Семінар-тренінг для вчителів біології

27 листопада відбувся семінар-тренінг для вчителів біології закладів освіти міста. Семінар був присвячений особливостям роботи з обдарованими дітьми.

/Files/images/46831154_2222407927981430_1945860071896383488_n.jpg Виявлення обдарованих і талановитих дітей – це тривалий процес. Робота з обдарованими дітьми вимагає належної змістової наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації та різноманітні види пошукової, розвиваючої і творчої діяльності. Вона під силу висококваліфікованим, небайдужим до свого предмету вчителям. Обдарований учень – це, одночасно, дар і випробування для вчителя. У обдарованих дітей є свої психологічні особливості та труднощі розвитку. Протягом семінару було проаналізовано роботу вчителів біології з обдарованими дітьми, підготовку учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з біології, а також участь у МАН./Files/images/47159389_490319681489294_8356823438123335680_n.jpg
В ході семінару методистом міського методичного кабінету Н.Денисюк для педагогів було проведено тренінг «Роль педагога в посиленні мотиваційного компоненту творчої діяльності обдарованої дитини». Педагогами було опрацьовано основні види обдарованості, окреслено модель обдарованої дитини і виокремлено рекомендації вчителям, які працюють з такими учнями. Окрім того, педагогами були визначені основні форми і методи роботи з обдарованими дітьми різних вікових категорій. Це всі ті методи, які позитивно впливають на розвиток допитливості, критичного і незалежного мислення, винахідливості дитини.
За результатами роботи учасники семінару отримали методичні рекомендації щодо організації роботи з обдарованими дітьми на уроках та в позакласній роботі з біології.


Засідання міського семінару вчителів англійської мови з використанням методики розвитку креативного мислення «Шість капелюхів Едварда де Боно»

/Files/images/IMG_6009.JPG Одним із завдань, які вирішує сучасна школа, є формування духовно, інтелектуально, психологічно підготовленого до самостійного життя випускника. Сьогодення диктує, що суспільству потрібна професійно-компетентна молодь, яка вміє швидко адаптуватися в нестабільних умовах, здатна до ризику, самостійного вибору сфер діяльності, поведінки, орієнтованої на успіх, саморегуляцію. Тому сьогодні головне завдання школи – не вчити, а навчати вчитися, підготувати учня до неперервного навчання. Відповідно мають змінитися функції учня і функції учителя. Перший повинен разом із засвоєнням відповідних знань розвивати в собі здатність, навички, уміння самостійно їх шукати, тобто оволодівати науковим методом пізнання. Другий – допомогти учневі навчитися вчитись.

23 листопада на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №4 відбулось засідання міського семінару вчителів англійської мови на тему «Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках іноземної мови як шлях підвищення професійної компетентності вчителя та формування конкурентоспроможного випускника».

Під час тренінгу, проведеного методистом міського методичного кабінету З.Тобольською та вчителем англійської мови О. Шершень, за допомогою методу «Шести мислячих капелюхів де Боно» було визначено, як розвиток педагогічної майстерності вчителя впливає на формування конкурентоспроможної особистості учня, створено узагальнений портрет компетентного вчителя та визначено умови підвищення професійної компетентності. Метою тренінгу було з’ясувати, що заважає вчителю стати успішним і впроваджувати інновації, які проблеми та труднощі виникають у вчителів іноземної мови під час організації уроку з використанням інноваційних технологій та методик викладання, та допомогти скласти програму особистісного зростання вчителя.

Практичне використання даного виду креативного мислення на уроці англійської мови продемонструвала вчитель Задорожна Лідія Іванівна, яка разом зі своїми вихованцями використавши даний метод під час проведення дискусії про значення мистецтва в житті людини, розглянула одну й ту ж проблему з різних боків, проаналізувала її переваги й недоліки.

Протягом семінару вчителі мали змогу познайомитись з принципами застосування методу «Шести мислячих капелюхів де Боно», навчитися використовувати і свідомо застосовувати їх на практиці, розглянути запропоновану тему в різноманітті підходів, бути гнучким і успішним в спробі використовувати всі шість капелюхів мислення.

Підсумком зустрічі стало усвідомлення учасниками того, що сучасний учитель повинен уміти сам і навчити учнів твор­чо опановувати знання, застосовувати їх у кон­кретних навчальних і життєвих ситуаціях, кри­тично осмислювати здобуту інформацію, володіти вміннями й навичками саморозвитку, самоана­лізу, самоконтролю та самооцінки.

Матеріали семінару: Метод 6 капелюхів мислення Боно (методика проведення), презентація

Переглянути фото


Семінар-практикум вчителів інформатики «Інтелектуальні змагання школярів як засіб розвитку творчої особистості»

23 листопада відбувся семінар-практикум для вчителів інформатики закладів освіти міста. Семінар був присвячений роботі з обдарованими дітьми. Проаналізовано роботу вчителів інформатики з обдарованими дітьми, підготовку учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з інформатики та інформаційних технологій, участь у МАН, Міжнародному конкурсі з інформатики «Бебрас», обласному конкурсі з інформаційних технологій, інших інтелектуальних змаганнях.

Також, учасники семінару мали можливість відчути себе в ролі учнів: розв’язати запропоновані олімпіадні завдання з програмування.

В ході семінару методистом міського методичного кабінету Т.Марчук для педагогів було проведено треніг «Особистість вчителя та обдарована дитина …». Педагогами було визначено модель обдарованої дитини, вироблено рекомендації вчителям, які працюють з обдарованими учнями.

За підсумками семінару розроблено рекомендації щодо організації роботи вчителя з обдарованими дітьми. (Методичний порадник. Розвиваємо обдарованість)

Переглянути зображення



Семінар-практикум вчителів німецької мови на тему «Формування творчої особистості засобами інтелектуальних змагань»

Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість, честь України, її світовий авторитет. Кожна обдарована дитина - індивідуальність, яка потребує особливого підходу. І саме творчий учитель, який сам прагне до досягнення високих результатів, є тим прикладом, що допомагає учневі цілком свідомо, з урахуванням своїх здібностей здійснити розвиток талантів. Вміння педагога методично правильно організувати цей процес згодом дасть учням змогу досягти високих результатів. Тому 20 листопада відбулось засідання семінару-практикуму вчителів німецької мови на тему «Формування творчої особистості засобами інтелектуальних змагань», в ході якого методистом міського методичного кабінету З.Тобольською було проведено педагогічний тренінг «Психологічні умови підготовки вчителя до роботи з обдарованими дітьми». Педагогами було визначено соціально-психологічний портрет обдарованого учня, окреслено переваги розвитку творчої обдарованості над інтелектуальною, визначено з якими проблемами може стикатись обдарована дитина та намічено шляхи їх подолання. Учасники семінару відмітили, що сприяння реалізації обдарування потребує організації особливого середовища, вимагає належної змістової наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації та різноманітні види пошукової та розвиваючої творчої діяльності.

/Files/images/DSC00252.JPG Під час «круглого» столу також були обговорені проблеми, які виникають під час проведення І та ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з німецької мови та накреслено шляхи щодо підвищення якості підготовки учнів до участі в обласному етапі олімпіади.

За результатами роботи учасники міського семінару отримали рекомендації методичного та практичного спрямування з питань самоосвітньої діяльності педагогів та організації індивідуальної роботи з обдарованими, здібними учнями на уроках німецької мови та в контексті підготовки до олімпіади.

/Files/images/DSC00257.JPG


Навчальний семінар з теми «Гуманізація навчально-виховного процесу на уроках зарубіжної літератури як умова формування гуманної особистості»

/Files/images/DSC00244.JPG Гуманна педагогіка – це велика мудрість, у якій стверджується педагогіка світла. Гуманна педагогіка як надбання класичної педагогічної спадщини не є закритою та самодостатньою системою, тому надзвичайно важливим постає питання, як в сучасних умовах гідно впливати на педагогічні процеси, змінювати їх у кращій бік та самим змінюватись на краще. Отже, саме питання «Гуманізація навчально-виховного процесу на уроках зарубіжної літератури як умова формування гуманної особистості» стало темою обговорення на навчальному семінарі для вчителів зарубіжної літератури, який відбувся 16 листопада на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІст. №5.

/Files/images/DSC00247.JPG На початку семінару методист міського методичного кабінету З.Тобольська розкрила важливу тему «Гуманна педагогіка в освітньому просторі», в якій визначила основні принципи педагогічної діяльності, на яких ґрунтується любов до дітей. Педагоги ознайомилися з метою та основними умовами впровадження гуманної педагогіки, розглянули як пропагували та втілювали у свою діяльність ідеї гуманної педагогіки класики світової педагогіки В.Сухомлинський та Ш. Амонашвіллі.

Вчитель Бегіашвілі Н.Є. розкрила основні форми та/Files/images/DSC00241.JPG методи гуманної педагогіки - любов до дитини. Зазначила, що зрозуміти багатогранний світ гуманної педагогіки під силу кожному, хто з учителів забажає іти до істини Добра і Краси. Адже учитель – творець, який дозволяє дитині відкрити самого себе. Він віддається безкорисливо, щоб продовжити себе у своїх вихованцях, дати їм крила для польоту у життя.

Яскраво та романтично відбулось літературне свято «Через віки з любов’ю», під час якого всі присутні отримали часточку добра та любові від учнів загальноосвітньої школи №5./Files/images/DSC00229.JPG Гуманний учитель перетворює кожну зустріч з дитиною на радість відкриття світу і себе. Дуже важлива атмосфера радості та любові на уроках. Тому практичним доповненням до семінару стало заняття щодо розвитку мотивації та створення ситуації успіху на уроці для різних категорій учнів. Семінар дав можливість зануритися в атмосферу добра і взаєморозуміння, сприяв активному розвитку ідей гуманної педагогіки в Україні, сприяв удосконаленню професійної майстерності щодо впровадження ефективних технологій та підвищенню інноваційної поінформованості вчителів закладів освіти міста.

Матеріали семінару:

Створення ситуації успіху,

Презентація "Гуманізація навчально-виховного процесу на уроках зарубіжної літератури


Тренінг "Толерантності назустріч"

16 листопада весь світ відзначає Міжнародний день толерантності. /Files/images/загружено (1).jpg

Толерантність - це, перш за все, терпиме ставлення до іншого, несхожого на тебе, прийняття іншої людини, інших думок і поглядів, вміння жити разом з іншими людьми.

Методистом методичного кабінету Тарасюк Н.А. проведено тренінг «Толерантності назустріч», приурочений Міжнародному дню толерантності. Учасниками заходу були працівники управління освіти: методисти, спеціалісти, працівники централізованої бухгалтерії та групи господарського обслуговування. Основною метою тренінгу було опанування учасниками навичок толерантної поведінки та позитивної самооцінки. В ході тренінгових вправ учасники визначали риси толерантної особистості, відкрили в собі унікальну і неповторну людину, підбадьорили свій настрій побажаннями з «чарівного глечика, вчилися знаходили позитивниу сторону в несприятливих ситуаціях з допомогою «рефреймінгу», вчилися знімати свій напружений стан за допомогою техніки децентрації «Дерево» тощо.

Господарем на тренінгу панувало добро і гарний позитивний настій, девізом якого стали слова «Учись робити добро. Воно дорожче за золото». Всі учасники отримали роздаткові матеріали "дієта для толерантних".

Ми вчимося толерантності, щоб врятувати світ. Пам’ятаймо слова поета Гете: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна».

Переглянути зображення


Семінар-практикум вчителів трудового навчання з теми "Організація індивідуальної роботи з обдарованими та здібними учнями: проблеми та шляхи їх вирішення"

Робота з обдарованими дітьми вимагає належної змістової наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації та різноманітні види пошукової, розвиваючої творчої діяльності, про що й було наголошено методистом міського методичного кабінету З.Тобольською під час засідання семінару-практикуму вчителів трудового навчання на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5.

Методистом було проведено педагогічний тренінг «Психологічні умови підготовки вчителя до роботи з обдарованими дітьми», в ході якого визначено соціально-психологічний портрет обдарованого учня, етапи роботи зі здібними та обдарованими учнями, накреслено шляхи організації роботи педагогів з різними типами обдарованих дітей. Під час «круглого» столу обговорено проблеми, які виникають під час проведення І та ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання, питання матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення майстерень та накреслено шляхи щодо підвищення якості підготовки учнів до участі в обласному етапі олімпіади.

За результатами роботи учасники міського семінару отримали порадника з рекомендаціями методичного та практичного спрямування з питань самоосвітньої діяльності педагогів та організації індивідуальної роботи з обдарованими, здібними учнями на уроках трудового навчання та в контексті підготовки до олімпіади.

Методичний порадник


Семінар-тренінг з теми "Використання технологій Web 2.0 у педагогічній діяльності вчителя математики"

Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися не зупиняючись

Під таким девізом 31 жовтня 2018 року для вчителів математики міста проведено на базі Вараської загальноосвітньої школи № 1 семінар – тренінг з теми «Використання технологій Web 2.0 у педагогічній діяльності вчителя математики». Захід проводили тренери: Лариса Пекарська – методист кабінету фізико-математичних предметів, Оксана Тимощук та Оксана Горницька – методисти кабінету інформаційно-комунікаційних технологій Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та методист комунальної установи «Кузнецовський міський методичний кабінет закладів освіти» Тетяна Марчук.

Треніг проводився з метою вдосконалення професійної компетентності вчителя на основі використання інформаційно-цифрових технологій навчання.

Учасники заходу ознайомилися із завданнями, змістом і методологічними засадами використання сервісів Веб.2.0 в педагогічній діяльності; можливостями мобільних пристроїв, додатків для навчання математики.

Присутні мали змогу пройти навчання по застосуванню мобільних пристроїв, додатків на уроках математики; навчитися використовувати Google-сервіси для співпраці в мережевих педагогічних спільнотах, використовувати онлайн-дошку http://en.linoit.com/ для розміщення навчально-методичних матеріалів та проведення онлайн рефлексії, мозкового штурму.

Всі учасники семінару долучилися до педагогічної спільноти Рівненщини «Сервіси Google в освіті» (https://plus.google.com/communities/114779115822263143914 )

Педагоги здобули навички створення та зберігання документів на Google-диску, брали участь у дидактичній грі, розробленій з використанням сервісу Kahoot. Педагоги отримали початкові навички створення та використання колажів і онлайн-пазлів та на завершення виконали рефлексію із застосуванням віртуальної онлайн-дошки Linoit, на якій прикріпили електронні стікери із враженнями від роботи за темою зустрічі (http://linoit.com/users/Gornutska/canvases/Семінар-тренінг%20математика )

/Files/images/45072009_1667511156687302_6571885160764014592_n.jpg


Семінар-тренінг з теми "Соціально-психологічні аспекти формування емоційного інтелекту особистості школяра в Новій українській школі".

/Files/images/20181017_114714.jpg 17 жовтня 2018 року на базі управління освіти виконавчого комітету Вараської міської ради методистом міського методичного кабінету Тарасюк Ніною Адамівною проведено семінар – тренінг для працівників психологічної служби та заступників директорів ЗЗСО, що курують початкову ланку з теми "Соціально-психологічні аспекти формування емоційного інтелекту особистості школяра в Новій українській школі».

Учасники тренінгу підвищили психолого-педагогічну компетентність з питань адаптації першокласників до умов навчання в Новій українській школі, обговорили, як у школі вчитимуть по новому, з’ясували важливість врахування індивідуально-психологічних особливостей першокласників для їхнього успішного навчання. В ході практичної частини учасники тренінгу освоювали техніки, які допоможуть розвинути емоційний інтелект особистості школяра, а саме: дихальні практики, вправи на візуалізацію, навчались знаходили позитив у напруженій ситуації ситуації за допомогою "Рефреймінгу", отримували побажання з «Чарівного глечика», які їх підбадьорили та надали впевненості. Господарем на тренінгу панувало ДОБРО а його девізом були слова: «Учись робити добро. Воно дорожче за золото».

/Files/images/20181017_114726.jpg


Засідання методичної ради міського методичного кабінету закладів освіти

02 жовтня 2018 року відбулося засідання методичної ради міського методичного кабінету закладів освіти. На засіданні розглянуто наступні питання:

1. Про відзначення 100-річчя від дня народження В.Сухомлинського.

2. Про організаційно-методичні заходи щодо участі педагогів ЗЗСО міста у конкурсі «Вчитель року -2019».

3. Організація методичного супроводу вчителів, що атестуються в 2019році. Організація вивчення педагогічного досвіду в місті.

4.Організаційно–методичне забезпечення проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін та І етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.

/Files/images/43099937_272314040056789_555518221185187840_n.jpg

/Files/images/42981049_331976760697982_4593519311787655168_n.jpg

/Files/images/43038255_2128306654152458_3776080614659194880_n.jpg


Участь у всеукраїнському заході "Педагогічний стартап - 2018"

/Files/images/dsc_0017.jpg 13 вересня 2018 року з ініціативи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розпочала дводенну роботу всеукраїнська Школа педагогічної майстерності «Педагогічний стартап – 2018». У заході взяли участь науковці та педагогічні працівники ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» представники закладів післядипломної педагогічної освіти з 24 областей України та міста Києва,а також педагоги освітніх установ та закладів освіти Рівненщини.

Із вітальним словом до учасників всеукраїнської Школи педагогічної майстерності «Педагогічний стартап – 2018» звернулися Богатирчук-Кривко Світлана Кирилівна, заступник голови Рівненської обласної державної адміністрації, та Свисталюк Сергій Анатолійович, перший заступник голови Рівненської обласної ради. Із пріоритетними напрямами розвитку освіти Рівненщини в умовах Нової української школи ознайомив присутніх Сидорук Святослав Миколайович, начальник відділу загальної середньої та дошкільної освіти управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації. Діяльність Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на сучасному етапі презентувала Черній Алла Леонідівна, кандидат політичних наук,ректор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, а освітній простір міста Рівного – Харковець Василь Степанович, начальник управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

Учасники заходу були ознайомлені з новим форматом проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019», ділилися досвідом організації та проведення обласного туру конкурсу «Учитель року».

14 вересня учасники заходу мали змогу відвідати захід, який проходив у формі методичного дайджесту «Рівненщина презентує досвід» на базіРівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради. Від нашого міста присутніми були: А.Кречик – заступник міського голови Вараської міської ради, А.Кремінська – завідувач комунальної установи «Кузнецовський міський методичний кабінет закладів освіти», Т.Марчук – методист комунальної установи «Кузнецовський міський методичний кабінет закладів освіти», К.Сидорчик – заступник директора та вчитель фізики Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1.Учасники заходу продовжили професійні діалоги «Учитель року – 2019» та ознайомилися з новими умовами Конкурсу, із системою роботи Рівненщини з виявлення та підтримки талановитих педагогів. Увагу було звернуто на супровід учителів, який надають методичні служби районних, міських методичних кабінетів, ОТГ, опорних закладів і закладів освіти.

Продовження «Педагогічного стартапу – 2018» відбулося в методичних майстернях учителів – учасників всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018», де лауреати всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018» з Рівненщини провели майстер-класи: «Простір таємної боротьби проектів» – Островська Катерина Миколаївна, вчитель української мови та літератури Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради, «Мультимедійний супровід уроку фізики (презентації, навчальні відеоролики, комп’ютерні моделі фізичних експериментів)» – Сидорчик Катерина Михайлівна, вчитель фізики Вараської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №1 Вараської міської ради Рівненської області, «Використання підготовчих та релаксаційних вправ – шлях до формування ключових компетентностей на уроці фізичної культури» – Марковець Марія Василівна, вчитель фізичної культури Суховільського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Володимирецької районної ради Рівненської області. Дискусійний клуб «Електронні підручники: «за» і «проти» провела Ваколюк Людмила Юріївна, вчитель німецької мови Рівненської гуманітарної гімназії Рівненської міської ради, дипломант всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018».

/Files/images/41969723_333755067200279_3812532895453544448_n.jpg Катерина Михайлівна презентувала свій досвід роботи та провела майстер-клас з використання новітніх/Files/images/41924141_236963707166272_7677189329327751168_n.jpg освітніх сервісів у навчально-виховному процесі, а саме: сервісів LearningApps.org, Kahoot, Plickers та ін. Для учасників було проведено тренінг щодо використання: QR – кодів, віртуальної дошки для спільної роботи, сервісу для створення миттєвих тестів та онлайн-сервісу для створення інтерактивних навчальних ігор, онлайн-вікторин, тестів і опитувань.

/Files/images/41991558_267130797243753_5724180340201750528_n.jpg Лауреатів та дипломанта всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018» привітала, висловила слова подяки та вручила подарунки за вагомі досягнення під час заключного етапу конкурсу Черній Алла Леонідівна, кандидат політичних наук, ректор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Учасники «Педагогічного стартапу – 2018» обмінялися думками щодо вдосконалення організації конкурсних випробувань у регіонах, висловили думку, що конкурс «Учитель року» – це сходи до вершин творчості, до успішного майбутнього кожного педагога.


Педагогічні зустрічі у м. Вараш

28.08.2018 року на базі Вараської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 в рамках організаційно-методичних заходів до нового навчального року пройшли педагогічні зустрічі працівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти із викладачами Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти М.Піддубним, В.Салтишевою, Н.Басарабою з теми «Науково-педагогічні засади організації навчального процесу в умовах реформування освітньої галузі». У заході взяли участь директори та заступники директорів з навчально-виховної роботи, голови методичних об’єднань закладів загальної середньої освіти, методисти дошкільних навчальних закладів, учителі 1-х класів, які дадуть старт Новій українській школі.

/Files/images/40438321_227171847979222_6555013665936900096_n.jpg Розпочала зустріч завідувач міського методичного кабінету закладів освіти Н.Кремінська, з ініціативи якої й відбувався захід.

Перед початком серйозної роботи присутніх привітали мистецькі колективи відділу культури, за що щира вдячність начальнику О.Савонік та учасникам колективів.

/Files/images/40401425_1615937398512886_8616713219169320960_n.jpg В.Салтишева, завідувач кабінету дошкільної та початкової освіти РОІППО, зупинилась на ключових питаннях упровадження НУШ у початкових класах та нового Державного стандарту початкової освіти, розставила акценти щодо роботи педагогів в умовах реформування галузі.

/Files/images/40359231_296046001188227_8726457690940768256_n.jpg Яскравим, емоційним і разом з тим інформативно насиченим вийшов виступ М.Піддубного, методиста кабінету суспільно-гуманітарних предметів РОІППО.

/Files/images/40454961_309813109752035_478807919140274176_n.jpg Н.Басараба, завідувач кабінету інфомаційно-комунікаційних технологій РОІППО, зупинилась на питаннях інформційно-цифрової компетентності педагогів та засобах її формування в умовах стрімкого науково-технічного прогресу.

Методист міського методичного кабінету Н.Тарасюк звернулась до присутніх із психологічними порадами про те, як налаштувати себе на роботу, а Т.Марчук представила новий сайт міського методичного кабінету.

Зустріч пройшла в гарній робочій атмосфері і, сподіваємось, дала педагогам гарний заряд практичного налаштування на черговий навчальний рік.

Матеріали виступів учасників заходу:

М.Піддубний "Урок у контексті компетентнісної освіти"

В.Салтишева "Нова українська школа: Державний стандарт початкової освіти",

"Типові навчальні програми для початкової школи: аналіз змісту"

Н.Басараба "Інформаційно-цифрова компетентність педагога та шляхи її формування"


Серпневі секційні методичні об'єднання педагогів

/Files/images/40139943_291018288377116_5399038963568607232_n.jpg 27-29 серпня 2018 року на базі закладів загальної середньої освіти міста відбулися секційні засідання міських методичних об'єднань вчителів. В ході методичних заходів проаналізовано роботу та досягнуті результати за 2017/2018 навчальний рік.

Педагоги проаналізували причини та обставини, які впливають на результативність ЗНО, олімпіад, турнірів, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН. А також розглянули питання програмно-методичного забезпечення освітнього процесу в 2018/2019 навчальному році, ведення ділової документації з навчальних дисциплін, ознайомились зі змістом і вимогами оновлених навчальних програм. Методисти міського методичного кабінету ознайомили вчителів з особливостями організації навчально-виховного процесу з усіх навчальних предметів у 2018-2019 н.р.

/Files/images/40298030_2201558373457635_6541612010763714560_n.jpg Родзинкою засідання методичного об’єднання вчителів інформатики став виступ доцента факультету комп’ютерних наук та кібернетики Київського національного університету ім.Т.Шевченка Завадського І.О., який ознайомив присутніх з особливостями вивчення інформатики за новими програмами та використання інформаційних і дидактичних засобів навчання. Ігор Олександрович презентував інтерактивні онлайнові підручники з інформатики для учнів 5-11 класів. Продемонстрував можливості інтерактивної діяльності учнів при роботі з підручником у 5 класі.

Приємною подією на всіх секційних засіданнях були хвилини вдячності/Files/images/40325145_291706741641604_6708269081289555968_n.jpg педагогам за наполегливу працю, за сприяння розвитку учнівської творчості та значний внесок у підготовку переможців обласних етапів Всеукраїнських олімпіад, конкурсів, турнірів. Подяками управління освіти і науки Рівненської ОДА було нагороджено вчителів, учні яких досягли високих результатів у минулому навчальному році.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.