/Files/images/ДО РЕКОМ.png


2019-2020 навчальний рік

МАЙДАНЧИК «СпорТур»

27.02.2020 на базі закладу дошкільної освіти №5 пройшло засідання майданчику «СпорТур», в якому прийняли участь інструктори з фізкультури закладів дошкільної освіти. Зустріч була приурочена темі «Формування зацікавленості дітей заняттями з фізичної культури засобами спортивних ігор». В рамках даного заходу Наталія ГАВРІЛОВА провела з дітьми старшого дошкільного віку спортивну розвагу «Веселі старти». Під час обговорення від колег прозвучали схвальні відгуки в адресу Н.ГАВРІЛОВОЇ Методист міського методичного кабінету Тетяна МОРОЧЕНЕЦЬ презентувала вид спорту який поєднує у собі елементи шоу і танці, гімнастику та акробатику–черлідинг. У своєму виступі зазначила, що заняття черлідингом сприяють: Читати далі...


ШКОЛА ІННОВАЦІЙ

25.02.2020 на базі закладу дошкільної освіти №5 пройшло чергове засідання «Школи інновацій». Керівник - Тетяна МОРОЧЕНЕЦЬ.

Завдання Школи інновацій:

- активізувати знання педагогів з інноваційних підходів;

- сприяти підвищенню рівня професійної майстерності педагогів;

- спонукати до творчого самовираження та самовдосконалення, формувати навички ефективної взаємодії. Читати далі...


ОСВІТОРІЯ « ХВИЛЯ» з теми « STEM-освіта як механізм формування успішної особистості в умовах упровадження Нової української школи»

Ми живемо в надзвичайний час змін, час нової технічної революції. Подібні переломні моменти траплялися у світовій історії вкрай рідко. Важко передбачити, яким буде людство через декілька десятиліть, яким буде майбутнє для наших дітей. Чи зможе нове покоління долати виклики нової епохи та успішно будувати кар`єру? Чи здатна сучасна система освіти підготувати молодь, зробивши їх конкурентоспроможними та кваліфікованими спеціалістами у новому, технологічному світі? Орієнтуючись на сучасний ринок праці, фахівці освітньої сфери кардинально переглядають навчальні програми, які мають безпосереднє відношення до підготовки підростаючого покоління до нових ролей у суспільстві, оволодіння ними такими технологіями, знаннями, уміннями, що задовольнятимуть у майбутньому потреби інформаційного суспільства.

20.02.2020 Тетяна Мороченець, методист міського методичного кабінету закладів освіти, провела засідання освіторії «Хвиля» у якому взяли участь директори закладів дошкільної освіти, директор ІРЦ Наталія Шаблевська. Запрошений Анатолій Горайчук, заступник начальника управління освіти. Читати далі...


МЕТОДИЧНА ПЛАТФОРМА

19.02.2020 на базі закладу дошкільної освіти №7 пройшло засідання методичної платформи з теми «Формуємо складові предметно-практичної компетенції дошкільника за освітньою лінією «Дитина у світі культури».

Відкрила методичну платформу Тетяна Мороченець, методист, яка у своєму виступі зазначила, що набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності і вимагає практичного засвоєння нею системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Особливу роль у соціально-особистісному розвитку дитини займає предметно-практична компетенція, яка, як результат роботи освітньої лінії «Дитина у світі культури», передбачає «…обізнаність з працею дорослих, вияв інтересу і поваги до професій, здатність брати участь у спільній праці з дорослими, дітьми; творчий вияв себе у самостійній предметно-практичній діяльності…». Читати далі...


Майстерня «МайстерМуз»

Наш український народ має багату і оригінальну культуру, надбану численними поколіннями. З давніх часів до нас ідуть життєва мудрість та настанови щодо способу життя. Вони закладені в українських звичаях, святах, обрядах, фольклорі. Це — світовідчуття та світосприймання нашого народу. Українські традиції пояснюють та обґрунтовують взаємини між людьми, між людьми і природою, духовну цінність кожної окремої людини, і народу взагалі.

14.01.2020 відбулося засідання керівників музичних з теми «Роль народних звичаїв та традицій у розвитку музичного світогляду дітей дошкільного віку». Читати далі...


ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНА НАРАДА ВИХОВАТЕЛІВ-МЕТОДИСТІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Затамуйте, друзі, подих: Миколай сьогодні ходить. У віконце заглядає, подарунки підкладає. Звечора повірте в диво, ну а зранку вже сміливо Під подушку заглядайте і дарунки забирайте.

Щороку в Україні у грудні відзначають День святого Миколая Чудотворця. Це свято присвячене одному із найбільш шанованих святих у християнстві. В Україні день Миколая Чудотворця шанують здавна. Свято Миколая відкриває низку різдвяних і новорічних урочистостей. Однак головною традицією на Миколая, звісно є ж подарунки. Читати далі...


МАЙДАНЧИК «СпорТур»

«Він не вміє ні читати, ані плавати», - так у Древній Греції говорили про людину, яка була не гідною називатися громадянином. Тоді у греків була ідеалом гармонія краси духовної та фізичної, тому поряд з освітою, надавали великого значення плаванню, цінуючи його оздоpовчий та загартувальний вплив.

13.12.2019 на базі закладу дошкільної освіти №11 відбулося засідання майданчика «СпорТур» з теми «Спортивні ігри у системі фізичного дошкільників». Читати далі...


Методична платформа "ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА".

«Сім’я –первинний осередок, де «шліфуються» найтонші грані людини- громадянина, людини- трудівника, культурної особистості. Із сім’ї починається суспільне виховання, тут, образно кажучи, закладається коріння, з якого виростають гілки, квіти і плоди. Сім’я- джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави»

В.Сухомлинський

Сутність педагогіки партнерства полягає в демократичному та гуманному ставленні до дитини, забезпеченні їй права на вибір, на власну гідність, на повагу, права бути такою, якою вона є, а не такою, якою хоче її бачити педагог. Стосунки партнерства складаються там, де діти і дорослі об’єднані спільними поглядами і прагненнями. Читати далі


ШКОЛА ІННОВАЦІЙ

Всередині нас криються потенційні творчі можливості,

й ми повинні працювати щосили,

щоб розкрити цей потенціал.

Мартін Лютер Кінг

22.11.2019 на базі закладу дошкільної освіти №11 проведено засідання Школи інновацій з теми «Впровадження сучасних педагогічних технологій логіко-математичного розвитку дошкільників в освітній процес».

Метою засідання було організувати професійний діалог для реалізації освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». Читати далі...


І ТВОРЧІСТЬ, І ПРАЦЯ, І УСПІХ

Справжній педагогічній творчості властиві

риси дослідження, творчого узагальнення своєї праці.

В. Сухомлинський

Досягнення закладів дошкільної освіти залежить від професіоналізму та конкретного внеску кожного педагога, його ставлення. Тому навчання та підвищення кваліфікації педагогів є запорукою успіху і розвитку галузі. Читати далі...


СВЯТО БЕРЕГИНІ РОДУ - БАСУСІ

«З роду в рід кладе життя мости,

Без коріння саду не цвісти,

Без стремління човен не пливе,

Без коріння сохне все живе.»

(Слова із пісні Ніни Матвієнко та Раїси Кириченко «Сік землі»)

Особливе свято пройшло в закладі дошкільної освіти №3 (вихователі Віра Бірук та Тетяна Левкова). На свято запросили невтомних трудівниць, скарбниць мудрості роду, хранительок звичаїв та обрядів нашого народу, цікавих казкарок. Читати далі...


«Прогулянки як метод розвитку рухової активності дошкільнят»

Вірте в себе! Вірте в свої здібності! Без скромної,

але розумної впевненості у своїх силах,

ви не зможете бути успішним чи щасливим.

Норман Вінсент Піл

Першого жовтня на базі навчально-виховного комплексу №1 був проведений семінар - педагогічна майстерня з теми «Прогулянки як метод розвитку рухової активності дошкільнят».Розпочала семінар Тетяна Мороченець, методист, яка сказала, що давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного педагога Модель сучасного вихователя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній праці. Читати далі...


ОСІННІЙ, СОНЯЧНИЙ НАСТРІЙ

Осінньої гожої днини педагоги навчально-виховного комплексу №10 подорожували Карпатами, які манять своїми легендами, неповторною красою, історією. Свою поїздку приурочили професійному святу. Зелені Карпати, заповідні ліси, гірські річки, водопади зачаровують своєю красою увесь світ. Саме тут природа насичує справжнім позитивом, дарує сонячний настрій навіть в похмурі дні.

Дорога далека, проте, скільки цікавого можна побачити, проїжджаючи до місця призначення (якщо знаєш історію). Місто Рогатин - батьківщина Роксолани-Хюрем. За честь зробити світлину біля постаменту, де зазначено - «Роксолана. Настя Лісовська». Жителі міста наперекір сумнівам істориків, зберегли в бронзі найвідоміший образ, оспіваний в легендах і літературі. Споглядаючи на постамент мимоволі співпереживаєш за долю героїні. А ще так хочеться відвідати музей, а точніше палац Топкани, в якому жила полонянка ... Читати далі ...



Формування ігрової компетенції дошкільників

«У грі немає людей серйозніших, ніж малі діти»

В.О.Сухомлинський

16.05.2019 на базі дошкільного навчального закладу №6 пройшла чергова зустріч вихователів дошкільних навчальних закладів. Практикум-семінар приурочений темі «Формування ігрової компетенції дошкільників».

У дошкільному дитинстві гра розглядається як провідний вид діяльності тому, що в ній створюється зона найближчого розвитку, проявляються та розвиваються психічні процеси та новоутворення дошкільного віку, відбувається оволодіння соціальним простором через спілкування з дорослим та однолітками. Тому проблему розвитку ігрової діяльності дітей розглядають, як проблему поступового оволодіння засобами ігрової діяльності. Читати далі


Фестиваль педагогічних ідей «Гуманізація освітнього простору у вимірі педагогіки В.О.Сухомлинського»

"Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою, людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний"

В. Сухомлинський

З метою пам’яті славетного педагога, відзначення 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського, осмислення його педагогічної спадщини в умовах становлення Нової української школи, впровадження в освітній процес гуманістичних ідей В. Сухомлинського міським методичним кабінетом закладів освіти протягом 2018-2019 навчального року проведено ряд заходів. Читати далі


Родинна педагогіка

«Пізнай свій край… себе, Свій РІД, свій народ, свою

землю — і ти побачиш шлях у життя.

Шлях, на якому найповніше

розкриються твої здібності. Ти даси йому продовження, вторувавши

стежину, із тієї стежини вже рушили у життя твої нащадки. І також будеш ти».

Г. Сковорода

02.04.2019 на базі закладу дошкільної освіти проведено міське методичне об’єднання керівників музичних закладів дошкільної освіти з теми «Роль родини у музичному вихованні дітей дошкільного віку». Учасники даного заходу переглянули родинне свято «Таємниці бабусиної скрині», яке підготували та провели: Людмила Бак, музичний керівник; Світлана Федінчик, Надія Гарбар – вихователі. Читати далі


ЦЕ ДИВО-ДИВНЕ ТЕАТР

«Може маленька дитина повторює

те, що було вже зроблено, створено

іншими людьми, але якщо це діяння

– плід її власних зусиль, - вона

творець, її розумова діяльність – це творчість».

Василь Сухомлинський

27 березня відзначають Міжнародний день театру. Це свято встановив у 1961 році IX конгрес Міжнародного інституту театру (МІТ)- організації, діяльність якої спрямована на зміцнення миру і дружби між народами та на розширення творчої співпраці всіх діячів світу. Міжнародний день театру – це не просто професійне свято митців сцени, його також залюбки святкують мільйони глядачів і шанувальників театрального мистецтва.

29.03.2019 на базі дошкільного навчального закладу №8 пройшов семінар-практикум для вихователів закладів дошкільної освіти з теми «Це диво- дивне театр» приурочений Міжнародному дню театру. Читати далі


Творча дискусія вихователів-методистів закладів дошкільної освіти

«А ви працюйте, працюйте й не сваріться»

Софія Русова

20.03.2019 пройшло чергове засідання методичного об’єднання вихователів - методистів закладів дошкільної освіти міста Вараш. Творча дискусія проходила під девізом «Спадкоємці джерел народної педагогіки». Завданням даного заходу було ознайомлення із творчістю С.Русової, М.Підгірянки. Відеопрезентації про видатних корифеїв підготувала Тетяна Мороченець. Після вивчення - творчого, життєвого шляху Софії Федорівни та Марії Омелянівни - вихователі-методисти в творчій, дружній атмосфері обговорили ряд актуальних питань, які звучали ще 100 років тому від великого гуманіста, засновника першого українського дитячого садка. Читати далі


Практикум-семінар з теми «Здоровий дух створює здорове тіло» для інструкторів з фізкультури закладів дошкільної освіти

/Files/images/morochenets/032019/IMG-b9161d53f947584ad89824eb418b8fc0-V.jpg Здоров’я – це не все, все без здоров’я – це ніщо. Сократ

У три зустрічі проходив практикум-семінар з теми «Здоровий дух створює здорове тіло» для інструкторів з фізкультури закладів дошкільної освіти. Початок заходу проходив на базі дошкільного навчального закладу №3. Запрошені були і батьки. Відкрила захід Тетяна Мороченець, методист міського методичного кабінету закладів освіти, яка зазначила, що зміцнення здоров'я - одне з провідних напрямків діяльності педагога закладу дошкільної освіти. Читати далі


Нетрадиційні техніки малювання - стимул до творчості

В одній миті бачити вічність,
Величезний світ - в зерні піску,
В єдиній жмені - нескінченність
І небо - в чашечці квітки.
Вільям Блейк

26.02.2019 на базі дошкільного навчального закладу №5 був проведений майстер-клас з теми «Розвиток творчих здібностей засобами нетрадиційних технік малювання» під девізом «Майстрами не народжуються, майстрами стають».

Дошкільне дитинство – дуже важливий період у житті дітей. Саме в цьому віці кожна дитина уявляє себе маленьким дослідником, з радістю і здивуванням відкриває для себе незнайомий і такий вражаючий навколишній світ. Що різноманітніша дитяча діяльність, то гармонійніше відбувається всебічний розвиток дитини, реалізуються її потенційні можливості й перші прояви творчості. Читати далі


Навчання елементів грамоти – важливий аспект мовленнєвої готовності дітей до школи

14.02.2019 року на базі закладу дошкільної освіти №12 пройшов семінар-практикум для вихователів закладів дошкільної освіти.

Розпочала семінар методист методичного кабінету Тетяна Мороченець із виступу, що одним із важливих напрямів роботи вихователя закладу дошкільної освіти є навчання дітей грамоти. Актуальність цієї роботи визначається введенням обов'язкової дошкільної освіти з п'яти років, вимогами наступності та перспективності в роботі двох ланок освіти - дошкільної та початкової та сучасними вимогами до мовленнєвого розвитку дітей, оволодіння ними рідною мовою як засобом спілкування. Читати далі


«Допоможи мені це зробити самому» - девіз педагогіки Марії Монтессорі

13.02.1919 на базі закладу дошкільної освіти №7 пройшла чергова зустріч педагогів-Монтессорійців - з теми «Робота з батьками в Монтессорі групі -важлива складова освітнього процесу та педагогічного комфорту».

Нині педагогіка Марії Монтессорі – одна з найбільш затребуваних методик розвитку дитини, в якій поєднані, здавалося б, непоєднувані речі: свобода і дисципліна, захоплива гра і кропітка праця.

Марія Монтессорі – один з педагогів-новаторів ХХ століття (1870-1952) . Перша жінка доктор медицини в Італії, лікар, вихователь, засновниця власної педагогічної системи. Навіть 70 років по смерті педагога система не втратила актуальність і активно поширюється у світі. Основа філософії у переконанні, що повна реалізація людини у майбутньому можлива лише після того, як у дитинстві їй дають свободу та можливість творчо розвиватися, підкріплюючи все це вихованням впевненості у собі.Освіта повинна підтримувати спонтанність та творчість дітей, розвиваючи фізичну, духовну, культурну та соціальну їх сторони. Читати далі


Педагогічний буккросинг «Дидактичний засіб Лепбук»

«Людина, для якої книжка уже в

дитинстві стала такою необхідною, як

скрипка для музиканта, як пензель для

художника, ніколи не відчує себе обділеною,

збіднілою, спустошеною…»

В.Сухомлинський

Розповідь — ключовий прийом у роботі вихователя, Ми постійно розказуємо дітям різні оповідки, казки, придумуємо власні сюжети, описуємо події з життя, подаємо пізнавальну інформацію... Та чи завжди вихованці слухають нас з інтересом, проймаються тим, про що ми розповідаємо? Пригадайте ситуації, коли ви намагалися зацікавити дітей “гостем”, котрий прийшов на заняття, пропонував якісь завдання, але реакцією дітей було лише ввічливе мовчання. Їм було нецікаво...Як же стати майстерним оповідачем?Відповідь дає сторітелінг.

/Files/images/morochenets/IMG_20190117_094508.jpg 17.01.2019 році на базі закладу дошкільної освіти №3 пройшов семінар-практикум для вихователів. Наталія Лісова, вихователь-методист, презентувала використання сторітелінгу як методу освітньої діяльності. У своєму виступі зазначила, що технологія сторітелінг розроблена для менеджменту та маркетингу, вона може бути корисною і в галузі освіти, зокрема в роботі з дошкільнятами. Запроваджувати сторітелінг у повному обсязі як технологію не варто, оскільки її мета надто широка. Використовуємо його лише як мотиваційний комунікаційний прийом.

/Files/images/morochenets/IMG_20190117_094516.jpg З метою відпрацювання прийомів учасники даного заходу прийняли участь у вправі «Мікрофон». Ігрова вправа була проведена з метафоричними картками. Було весело, цікаво, пізнавально. Плавно розмова перейшла до проблеми, яка турбує кожного педагога - як зробити щоб дитина навчалася із задоволенням? Існує багато прийомів і новітніх освітніх технологій, які доречно використовувати, проте педагоги закладу дошкільної освіти №3 використовують метод Lapbook. Колеги підготували ярмарку «Інтерактивна книжка для дітей – лепбук». Презентували ярмарок - Віра Бірук, Надія Самойлова. У своїх виступах зазначили, що в результаті роботи з лепбуками в дошкільників розвиваються універсальні вміння: планувати майбутню діяльність, домовлятися із однолітками, розподіляти обов’язки, шукати потрібну інформацію, приймати власні рішення, спиратися на власні знання і вміння, використовувати усне мовлення, висловлювати своє бажання.

/Files/images/morochenets/IMG_20190117_102456.jpg Як спроектувати дидактичний посібник педагоги навчилися під час творчого завдання «Мій лепбук». У ході роботи були обговорені і уточнені всі нюанси і вимоги до виготовлення. Творча атмосфера сприяла бажанню запровадити цей метод в своїй педагогічній діяльності.

Тетяна Мороченець, методист, підготувала інформацію про інтерактивні історії гаджетів світу - створення першої інтерактивної української казки. У своєму виступі зазначила що значення книг у житті людини важко переоцінити. Сила книг безмежна! Вони потрібні нам, як повітря і вода, як світло і тепло. Без них ми сліпі, часто безпорадні. Важко уявити життя без книг: художніх, науково-популярних, довідкової літератури тощо. Протягом усього життя ми звертаємось до них. Вони допомагають нам зрозуміти світ, що нас оточує, відкривають небачені обрії, розкривають таємниці природи, життя, збагачують знаннями, пробуджують мрію. Книги – мудрі друзі, які, не вміючи говорити, розказують нам про незвичайні пригоди і подорожі, про чудеса, про навколишній світ; вчать розуміти і цінувати працю людей, часто допомагають обрати шлях у житті. Усвідомлюючи це, кожен педагог має поставити перед собою завдання: постійно викликати інтерес до читання, показати величезні можливості пізнання світу за допомогою книги, сформувати розуміння, що книга – безцінне багатство, тому ставитися до неї потрібно з любов’ю та бережливістю.

Методичний захід пройшов у дружній, творчій атмосфері.

/Files/images/morochenets/IMG_20190117_132520.jpg

Матеріали заходу:

Ширма Інтерактивні книжки.

Ширма Лепбук, Презентація Лепбук

Пам'ятка. Сторітелінг в освітньому процесі. Презентація Сторітелінг


Методичне об’єднання інструкторів з фізкультури закладів дошкільної освіти з теми «Комплексний підхід до охорони і зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку».

Методичне об’єднання інструкторів з фізкультури закладів дошкільної освіти працює над проблемою: «Комплексний підхід до охорони і зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку». Чергова зустріч була приурочена темі «Рухова активність як засіб виховання здорової дитини». Мета даного заходу: оновити теоретичні знання педагогів про засоби забезпечення рухової активності дошкільників. Сприяти забезпеченню наступності закладу дошкільної освіти та школи у фізичному вихованні дітей. Спонукати педагогів до пошуку шляхів удосконалення роботи по забезпеченню рухової активності дошкільників.

Засідання проходило у декілька етапів. На першій зустрічі, яка була проведена 28.11.2018 на базі закладу дошкільної освіти №11, Тетяна Мороченець розкрила методику та структуру заняття з фізкультури, а Марія Войтович, інструктор з фізкультури закладу дошкільної освіти №11, провела заняття з використанням степ-платформи. Степ – аеробіка– це тренування, в основу якого покладено різні способи спуску та підйому на спеціальну степ – платформу. При виконанні вправ на степ – платформах, навантаження на ноги не більше, ніж при виконанні інших видів вправ. Під час занять на степ – платформах покращується вентиляція легенів, поступово формуються навички правильного дихання під час рухів. Ці заняття цілком підходять для дітей старших вікових груп і різного рівня підготовленості.

Степ – аеробіка відрізняється від інших видів аеробіки тим, що ритмічні рухи вгору та вниз виконуються на спеціальній степ – платформі. Ці вправи дають змогу вирішувати такізавдання:

· Формування правильної постави і зміцнення кістково – м’язового корсета;

· Формування зводу стопи;

· Розвиток координації рухів, здатність управляти власними рухами;

· Зміцнення серцево – судинної й дихальної системи;

· Формувати красу рухових дій;

· Розвивати окомір, орієнтування в просторі.

Заняття із використанням степ – платформи, не лише сприяють зміцненню всіх груп м’язів та розвитку та розвитку рухових навичок, а й викликають неабиякий інтерес у дошкільників.

Було обговорено ряд здоров’язбережувальних технологій. Педагоги поділилися своїми результатами. Визначили найкращі технології, які прижилися в закладах освіти міста. Валентина Басюк презентувала документацію інструктора з фізкультури.

11.12.2018 Раїса Яйченя, інструктор з фізкультури закладу дошкільної освіти №6, провела спортивне свято «Козацькому роду - нема переводу» за участю батьків. Глядачі отримали масу задоволення. Було весело, шумно, гамірно. Вміє педагог задати азарт дітям, батькам, глядачі виконували роль групи підтримки. Педагоги обговорили поєднання фізичних вправ з народними традиціями. Домашнім завданням було підготувати легенду. В дружньому колі пройшло представлення легенд.

Продовження відбулося 13.12.201 - Людмила Гульчук, інструктор з фізкультури навчально-виховного комплексу №10, продемонструвала заняття в середній групі, яка має статус інклюзивна. Заняття проведено за мотивами казки «Лисиця і Журавель». За круглим столом були обговорені підходи до дітей з особливими освітніми потребами. Відвідали перший клас Нової української школи. Мали унікальну можливість попрацювати з інтерактивною дошкою. Завершальним акордом зустрічі було «ворожіння», так як і годиться на Андрія. Задум належить Людмилі Гульчук..

Переглянути зображення


І ЧОГО ТІЛЬКИ НА ЯРМАРКУ НЕ БУЛО….
(Методична зустріч вихователів закладів дошкільної освіти з теми «Соціальна та фінансова освіта дошкільників як складова людської культури»).

29.11.2018 на базі закладу дошкільної освіти №11 пройшла чергова методична зустріч вихователів закладів дошкільної освіти з теми «Соціальна та фінансова освіта дошкільників як складова людської культури».

Сьогодні, у час ринкових відносин й інформаційного суспільства, з самого дитинства людині необхідно мати хоча б елементарні економічні уявлення й навички відповідної поведінки. Економіка пронизує все наше життя, тому так важливо змалку вводити дітей в її світ, формувати економічну компетентність, що є невід'ємною складовою життєвої компетентності так розпочала свій виступ Тетяна Мороченець. У своєму виступі зазначила, що нова філософія освіти, нові моделі навчання відповідають новому періоду розвитку інформаційних технологій, епохи технологічної культури, відповідального ставлення до довкілля.

Комплекс питань, пов’язаних з визначенням завдань, методів, прийомів ознайомлення дошкільнят з основами економіки розглядається у сучасних дослідженнях і свідчить про необхідність упровадження економічної освіти з дошкільного віку, коли дитина отримує первинний досвід (Грама Н., Лохвицька Л.,Сазонова А., Шатова А.та ін.).

/Files/images/IMG_20181129_091401.jpg Якими формами і методами сформувати поняття про економічне виховання у дітей дошкільного віку поділилися педагоги: Зоя Погонець, Тетяна Мосійчук, Наталія Коновальчук, Наталія Войтюк, Ірина Мотько. Підготували розвагу «Всі на ярмарок поспішайте». Учасники даного дійства мали унікальну можливість насолодитися розвагою на економічну тематику. Було повчально, змістовно, цікаво не тільки дітям, а й дорослим . На українських ярмарках завжди весело, там пісні, танці, ігри, а носять вони дидактичний характер. Циганка (Тетяна Мосійчук) напророчила педагогам …. Людмила Олещук у своєму виступі акцентувала увагу педагогів на основних завданнях соціально-фінансової освіти дошкільників: уточнювати та розширювати уявлення дітей про світ речей та предметів, якими користується людина і які є результатом її праці; формувати знання про працю як джерело добробуту; виховувати ощадливе ставлення до людської праці, вміння раціонально розподіляти ресурси; розширювати розуміння понять «бережливість», «ощадливість»; формувати елементарні економічні знання та уявлення про поняття «економіка», «бізнес»; ознайомлювати з грошовою одиницею України та валютами інших держав; поглиблювати знання дітей про торговельні осередки, банк та його функції, про товарногрошові відносини./Files/images/IMG_20181129_092809.jpg

З метою закріплення поданого матеріалу був проведений тренінг «Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень у дітей дошкільного віку», який підготувала Ірина Бідюк. Під час обговорення проблемної теми педагоги дійшли висновку, що основними формами роботи в закладі дошкільної освіти для реалізації завдань соціально-фінансової освіти дошкільників є: - тематичні та інтегровані заняття (ознайомлення з професіями; праця батьків; раціональне використання природних ресурсів; комунальні послуги і тарифи; корисні копалини; продукти харчування; предмети побуту і вжитку; наші помічники; особисті речі та догляд за ними; ліс і його багатства; поведінка в природі;

- тематичні мультимедійні презентації;

- екскурсії в природу;

- спостереження за працею дорослих;

-екскурсії до різних установ та торговельних об'єктів, на підприємства;

- бесіди;

- розглядання тематичних картин, плакатів, ілюстрацій;

- дидактичні ігри економічного спрямування;

- сюжетно-рольові ігри;

- художня праця;

- конструктивно-будівельні ігри;

- читання творів художньої літератури;

- вирішення проблемних ігрових ситуацій;

- економічні вікторини, розваги;

- художньо-продуктивна діяльність тощо

Методичний захід поглибив та систематизував знання педагогів щодо змісту Базового компонента дошкільної освіти України з питань економічного виховання.

Матеріали заходу:

Розвага "Осіння економічна ярмарка».

Тренінг «Формування навичок економічного мислення та економічних уявлень у дітей дошкільного віку».

Соціальна та фінансова освіта дошкілльників як складова людської культури


Методичне об'єднання педагогів закладів дошкільної освіти. «СЕКРЕТИ МОНТЕССОРІ ПЕДАГОГІКИ»

04.12.2018 на базі навчально-виховного комплексу №10 пройшло методичне об’єднання педагогів, які працюють на засадах педагогіки Марії Монтессорі. Під девізом: «Дотримання педагогічними працівниками стандартів якісної Монтессорі-освіти»

Прийняли участь у даному заході педагогічні працівники груп Монтессорі ЗДО №7 та НВК №10.

Завдання методичного заходу: привернути увагу практичних працівників НВК №10 та ЗДО №7 до актуальних питань педагогічної системи Марії Монтессорі; пропагувати ідеї світової педагогічної системи серед педагогів, батьків, громадськості міста; продовження якісної роботи педагогічних колективів за наслідками експериментальної роботи «Впровадження педагогіки Монтессорі у навчання і виховання дітей дошкільного віку».

Мета засідання:

- ознайомити Монтессорі-спільноту м. Вараш з новими тенденціями наукового методу;

- налагодити плідну співпрацю педагогів НВК №10 та ЗДО №7 з питань методу Монтессорі;

- продовжувати знайомити педагогів з філософськими та практичними аспектами системи Монтессорі;

- активізувати практичних працівників на творчий пошук дієвих засобів, методів та прийомів у роботі з дітьми , батьками.

В рамках даної зустрічі був проведений відкритий урок Монтессорі, який підготувала та провела Людмила Рибчинчук. Під час обговорення уроку педагоги, які більше двадцяти років працюють за науковим методом відмітили професіоналізм Людмили Петрівни.

За круглим столом Людмила Федорук розкрила секрети оволодіння методом спостереження. Педагоги практично відпрацювали практичні вміння та навички методу спостереження.

Мирослава Золотарьова подала інформацію про нормалізацію. Етапи та характеристику. Було продемонстровано відео, де можна було відслідкувати, як пройшла нормалізація у дітей через шість тижнів роботи.

Педагоги-Монтессорійці жваво обговорили потребу введення асистента вчителя Монтессорі.

Зустріч педагогів - однодумців, практиків двох закладів сприяла збагаченню освітнього простору закладів методичними рекомендаціями, просвітницькими матеріалами. Захід сприяв теоретичній та практичній компетентності з питань Монтессорі педагогіки.

Переглянути зображення


Вечорниці у Бабусиній світлиці

27.11.2018 Господиня Бабусиної світлиці (закладу дошкільної освіти №4) запросила на методичні вечорниці вихователів дошкільних навчальних закладів. Зустріч була приурочена темі «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності».

Музей - це особливий, спеціально організований простір який сприяє розширенню кругозору і дитини, і дорослого, підвищення освіченості, вихованості, залученню до вічних цінностей.

Створення музею - трудомістка багаторічна робота всього колективу закладу. В даний час проявляється все більший інтерес до традицій, історії, культури своєї малої батьківщини. В даному закладі Бабусина світлиця функціонує більше двадцяти років. Різноманітне, змістовне, багате, естетичне оформлення музею справляє враження на кожного відвідувача. Л.Блищик ( Господиня) задала тон для відвертої розмови.

Методист Тетяна Мороченець презентувала систему роботи з дітьми дошкільного віку щодо формування у них основ патріотичного виховання засобами народознавства.

Марія Драгун, вихователь-методист, підготувала презентацію «Патріотичне виховання засобами інтегрованої освітньої діяльності».

Ніна Чміль, вихователь, провела майстер-клас «Виготовлення українського виробу з паперу». І як прийнято на вечорницях, у дружній розмові пройшло обговорення українських традиції в системі освітньої роботи з дошкільниками. А щоб веселіше проходили посиденьки , то під час плетіння кошиків, була проведено ерудит-лото «А чи знаєте ви що…?» За плідну працю Господиня пригостила гостей гарбузовими цукатами, соком. Смаколики приготовлені за старовинними українськими рецептами.

І закінчилося методичне вечоркування родинним святом «Хвала рукам, що пахнуть хлібом». Підготували Тетяна Шульгач, керівник музичний, Марія Швець, вихователь.

Під час підведення підсумків даного заходу Тетяна Мороченець зазначила, що на сьогоднішній день хвилює чи не кожного українця питання, а саме відповідь на нього, як вдалося українцям, які упродовж восьми століть практично не мали державності, зберегтися як нації. Адже національні звичаї й традиції розглядалися як вияв «ворожої ідеології та буржуазного націоналізму». Зараз – особливий час. Ми звертаємось до джерел народної творчості, до народних традицій. І як радісно усвідомлювати, що вони сьогодні оновлюються, оживають, і, мабуть, чим більше ми будемо їх знати, то життя наше буде більш радісне, духовно багатшим.

Багато гарних слів прозвучало в адресу господарів вдалого заходу, який пройшов на одному подиху, в дружній, творчі атмосфері.

Матеріали заходу: Презентація "Патріотичне виховання", Нормативно-правова база

Переглянути зображення


Круглий стіл «Комплексний підхід в наданні допомоги дитині з особливими освітніми потребами»

29.11.2019 пройшов День відкритих дверей в комунальному закладі «Вараський міський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів імені З.А.Матвієнко».

На даний захід завітала делегація освітян, а саме: Н.Шаблевська, директор Вараського інклюзивно-ресурсного центру, Т.Мороченець, методист міського методичного кабінету закладів освіти та вихователі-методисти дошкільних навчальних закладів.

Для освітян міста Наталія Федінчик, директор Вараського міського центру соціальної реабілітації дітей - інвалідів імені З.А.Матвієнко, провела екскурсію по закладу. Наталія Сергіївна розкрила систему роботи щодо надання соціальної та фізичної реабілітації дітям та молоді. Фахівці закладу продемонстрували обладнання, його призначення.

Наталія Омелюк, методист, презентувала реабілітаційні заходи (корекційних педагогів, вихователів, фахівців з фізичної реабілітації). Познайомила колег з методичною роботою, яка організована на високому-науковому рівні.

Делегація мала можливість насолодитися «Соляною печерою». Придбати на ярмарці випічку, сувенірну продукцію арт-майстерні.

Познайомившись із роботою Центру педагоги були приємно вражені, адже тут створені прекрасні умови для проходження реабілітації клієнтів. Відчувається атмосфера доброти, комфорту, затишку. Варто відмітити, що тут працюють висококваліфіковані фахівці, які добросовісно виконують свою роботу. Кабінети для надання соціальної та фізичної реабілітації оснащені сучасним обладнанням. Тут впроваджуються найновіші технології, які є в медичній галузі на сучасному етапі щодо реабілітації.

За круглим столом з теми «Комплексний підхід в наданні допомоги дитині з особливими освітніми проблемами» педагоги підняли пласт питань щодо надання потрібної, своєчасної допомоги дітям з особливими освітніми потребами. В дружній атмосфері було вироблено ряд напрямків тісної співпраці. У закладі вироблена система, складений досвід роботи, який варто запозичити на інклюзивні та спеціальні групи дошкільних навчальних закладів.

Підводячи підсумки Дня відкритих дверей заключим акордом для Наталії Федінчик прозвучали слова подяки за теплий прийом, бесіду, за турботу дітей з особливими освітніми потребами, за чуйність і людяність. Побажали адміністрації закладу, щоб всі задумані проекти були втілені в життя за підтримки влади і меценатів. Переглянути зображення

Тетяна Мороченець, методист міського методичного кабінету закладів освіти


майстер-клас для працівників закладів дошкільної освіти
/Files/images/листопад.png

Творчість є важливою річчю, як і дотики, жести, усмішки, як прохання і обіцянки, як слова ніжності, турботи і співчуття. Творчість (не важливо що це) - це ключі, схеми, карти до свої душі, це паролі до мрій і страхів, це доріжки, які прокладаються від свого серця - до сердець тих, чиє життя втратило би сенс.


/Files/images/IMG_20181108_092527.jpg 8.11.2018 на базі закладу дошкільної освіти №2 був проведений майстер-клас з теми «Творчість, яка надихає». Завдання даного заходу полягало в тому, щоб підвищити професійну майстерність педагогів щодо опанування технікою ліпки «холодний фарфор».

Всім відомо, що працівники закладів дошкільної освіти – творці, майстрині, чарівниці. Багато гарних слів можна сказати про педагогів - дошкільників. Творчість для них - живильна сила, енергетика, пігулка, потреба, яка спонукає до прекрасного.

/Files/images/IMG_20181108_090956.jpg Перш ніж розпочати знайомство з історією створення холодного фарфору, педагогам запропонували прогулятися Андріївським бульваром. «Перенесла» у позаминуле століття вистава «За двома зайцями» М. Старицького. Дійство підготували педагоги закладу дошкільної освіти №2. Ролі виконували:

Голохвастов -Тамара Кондратюк, вчитель-дефектолог;

Проня - Ірина Васильчук, вихователь;

Хімка – Галина Клець, інструктор з фізкультури.

/Files/images/IMG_20181108_095327.jpg Майстерне виконання ролей, перевтілення в образ (складається враження, що це професійні актори) зачарувало глядачів. В знак подяки виконавці ролей отримали щирі оплески- була справжня хвилина слави. Черговий раз було підкреслено, що випадкових людей в дошкільній освіті не буває.

В теоретичній частині Валентина Токарська, вихователь-методист, познайомила з історією і батьківщиною даного матеріалу. Лариса Пелимська (талановита майстриня) провела майстер-клас з виготовлення української жіночої прикраси – мак. Кожен педагог, який приймай участь у даному заході, мав можливість виготовити даний виріб. В музичній залі була оформлена виставка робіт з холодного фарфору. Виставку підготував колектив, а дефіле прикрас –діти.

Тетяна Мороченець презентувала інформаційну довідку про історію створення вистави (135 років тому відбулася прем’єра), біографію акторів і авторів. Підведення підсумків пройшло в дружній атмосфері. По ходу акцентували увагу на прийоми ліплення саме в роботі з дітьми дошкільного віку.

/Files/images/IMG_20181108_152955.jpg

/Files/images/16.jpg


/Files/images/музичні здібності.png
Засідання методичного об’єднання музичних керівників закладів дошкільної освіти

Улюблена Богом перлина

Для всіх українців одна —

Козацька моя Україна,

Хлібів золотих сторона.

Негодами лютими бита,

Віками ти йшла до мети,

Тобі в небі зорею світити,

І волю, і долю знайти.

30 жовтня 2018 року на базі закладу дошкільної освіти №5 пройшло чергове засідання методичного об’єднання керівників музичних закладів дошкільної освіти. Учасники методичного об’єднання переглянули розвагу «Козацькому роду - нема переводу» - підготувала Олена Зосимчук. Олена Петрівна презентувала свій досвід роботи з теми «Розвиток музичних здібностей засобами українського фольклору». Під час обговорення керівник музичний отримала компліменти за свою творчість і відданість фольклору. Вона відома артистка нашого міста. В підтвердження цих слів звучали неодноразові оплески.

Тетяна Колпакова, керівник музичний навчально-виховного комплексу №1 розкрила секрети музичної терапії. Продемонструвала відео з власного досвіду роботи.

Мистецьку сторінку «Творча дорога композитора» вела методист міського методичного кабінету Тетяна Мороченець. Педагоги заглибилися у творчість та життєвий шлях Михайла Вербицького - автора гімну «Ще не вмерла Україна». Михайло Вербицький був неабияким знавцем фольклору. В його увертюрах дивує і захоплює багатство коломийкових мелодій, які кожного разу з'являлися у новому вигляді, у нових варіантах, не втрачаючи разом з тим своїх специфічних рис, оригінальності й привабливості.

Методичний захід проведений в піднесеній, творчій, дружній атмосфері.

Матеріали заходу: Сценарій розваги "Козацькому роду - нема переводу"

/Files/images/1.jpg/Files/images/3.jpg


Засідання методичного об'єднання інструкторів з фізкультури

18.10.2018 року на базі управління освіти пройшло засідання методичного об’єднання інструкторів з фізкультури з теми «Організація здоров’язберігаючого простору в сучасному закладі дошкільної освіти»

В рамках методичного об’єднання педагоги розглянули ряд питань щодо сучасних вимог до організації та проведення оздоровчих заходів з дітьми.

Методист Тетяна Мороченець познайомила інструкторів з фізкультури з пірамідотерапією.

Матеріали заходу:

Презентація "Пірамідальна енергія"

Пірамідотерапія


/Files/images/день музики.png

Протягом багатьох років в керівників музичних міста Вараш склалася традиція - проводити засідання методичного об’єднання 1 жовтня . У перший день другого осіннього місяця людство відзначає Міжнародний день музики.

Учасників методичного об’єднання з концертною програмою привітали вихованці закладу дошкільної освіти №6. З професійним святом керівників музичних привітала Тетяна Мороченець, міський методист з дошкільної освіти. В пам'ять про легендарну піаністку презентувала життєвий шлях Віри Лотар Шевченко. Любов і відданість музиці Віри Августівни не зламали сталінські табори. Жіноча доля знаменитої піаністки ( француженки за походженням) розтривожила серця педагогів.Її доля- приклад сміливості і вірності мистецтву.

В ході теоретичної частини даного заходу у відеопрезентації Т.Мороченець розкрила питання «Сучасні підходи до музичних занять в закладі дошкільної освіти». У веселій атмосфері пройшла дискусія за підсумками анкетування « Я- творча особистість».

Матеріали методичного об'єднання:

Презентація "Сучасні підходи до музичних занять". Завантажити

Інформаційний кейс. Завантажити

Презентація "Віра Лотар Шевченко". Завантажити

/Files/images/111.jpg

/Files/images/IMG_20181001_105945.jpg

/Files/images/IMG_20181001_110556.jpg

/Files/images/IMG_20181001_110547.jpg


Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.